Skip to Content

Is the Pentagon Behind the Washington Post's McCarthyite Hit on independent Alternative Journalism?

Smeared and Russia-bated in a ‘false news’ attack by one of America's leading papers

 

ThisCantBeHappening.net didn’t make the Washington Post’s list of 200 news sites that are “purveyors of Russian propaganda” designed to “undermine Americans’ faith in democracy,” but an article by yours truly published on our site on September 29 which was picked up by Counterpunch.org and run the following day was cited as “proof” that Counterpunch is just such a perfidious agent of Russian subversion of the US -- which I guess supposedly "outs" me as one of those secret Russian agents in the US alternative media.

The article in question, headlined US Propaganda Campaign to Demonize Russia in Full Gear over One-Sided Dutch/Aussie Report on Flight 17 Downing, called out the Dutch “investigation” into that horrific shoot-down of a fully-loaded Malaysian jumbo jet over war-torn eastern Ukraine in 2013, pointing out that the prosecutors and investigators involved refused to accept any radar or transmission monitoring evidence offered by Russia or by separatist rebels in the region, using instead only evidence provided by the Ukrainian intelligence service and government -- this despite the fact that both Ukraine and Russia possessed quantities of the BUK missile and mobile launchers that were known to have been involved in the downing of the plane, and should thus both be potential suspects in the case. I also noted that as reported by noted former AP investigative reporter Robert Parry on his own Consortium News site (also on the Washington Post’s hit list of Russian propaganda sites), and by retired CIA Senior Analyst Ray McGovern, the Dutch investigators never asked for nor received any satellite surveillance photos or NSA transcripts of relevant telecommunications concerning the shoot-down from the US, though such evidence certainly exists.

The Washington Post article, written by Craig Timberg -- surely either one of the most credulous and lazy journalists working in a major US news organization (and that’s really an accomplishment!), or a diplicitous propagandist for the US government posing as a journalist at the Post -- relied upon only two sources for his dramatic “exposé” purporting to prove that a massive Russian propaganda campaign had surreptitiously attempted to undermine (perhaps successfully!) the Hillary Clinton presidential campaign and to throw the race to Donald Trump, at the same time undermining US foreign policy and faith in the US government while elevating the reputation of Russian President Vladimir Putin. Both sources are falsely described by Timberg as being “two teams of independent researchers.” The assumption we clearly are meant to have is that these organizations have no institutional bias.



story | by Dr. Radut